תלמידים יקרים.
פעילות זו נבצע באמצעות בלוג (יומן רשת)
השימוש
בבלוג הוא חוויתי ומהנה ויכול להביא אתכם למגוון של אמצעי ביטוי ודרכי הבעה. עליכם
לבחור באחת מהשאלות המופיעות מטה. כתבו בהרחבה והשתמשו בשפה נאותה, שימוש נכון
בכללי הדקדוק שלמדתם
א. מדוע לדעתכם. הילד למרות האיסור נגע בסרויס של אביו. מה היו מניעיו.
ב. איך לדעתכם האב היה צריך לנהוג בבנו לאחר המעשה של שבירת הסרוויס?
ג. מדוע האב הגיב באכזריות כזו על שבירת הסרוויס
עבודה נעימה
מירב
עבודה נעימה
מירב
עדי
השבמחקג) האב הגיב בדרך קיצונית על שבירת הסרוויס כי הסרוויס היה קדוש ובעל ערך רב בחייו של האב , האב העניק חשיבות רבה לסרוויס .
השבמחקמעשה הבן ניפץ את הכבוד ,את הערכה ,דברים להם חיכה האב במשך זמן רב והם נקלחו ממנו במעין חוסר צדק .
מגיש את העבודה נועם קבטוב ואוהד ממן ושוהם איבגי
השבמחקבחרנו בשאלה אחת
א. מדוע לדעתכם. הילד למרות האיסור נגע בסרויס של אביו. מה היו מניעיו.
לדעתנו המשפחה שקיבלה את הסרוויס ייחדה את הסרויס ובגלל שהאמא והאבא אמרו שזאת מתנה חשובה וזאת המתנה שהאבא עבד כול החיים .
לכן הסרוויס היה מיוחד
לכן הילד רצה לגעת בסרוויס בסופו של דבר הוא נגע ובטעות שבר .
האבא האשים את הילד והרביץ לו .
עם חגורה וזאת לדעתי תגובה לא נכונה הוא היה יכול לפתור את זה בדרך שונה .
מגישים נועם אוהד ושוהם
א)אפילו שאביו אסר עליו לגעת בסרוויס הצ'כי עדיין הילד רצה לגעת בו מכיוון שהקומקום הקסים אותו,הוא רצה לגעת בכדור הגומי שבראשו,היה בו משהו מאוד שונה מכל הרהיטים והכלים בביתו,הוא סימל כבוד לבית וכולם הרגישו בנוכחותו הוא היה יקר ערך וזה מאוד סיקרן את הילד.
השבמחקשם: ויקה.
אנו חושבות שהילד נמשך אל הסרוויס בגלל היותו כלי יוצא דופן בבית, בעל ערך יוקרתי ובשל יופיו.
השבמחקכאשר אמרו לילד שהסרוויס אסור לנגיעה הוא נמשך אליו ורצה לגעת בו
הוא חשב שזה משחק
בר ונועה
א)אפילו שאביו אסר עליו לגעת בסרוויס הצ'כי עדיין הילד רצה לגעת בו מכיוון שהקומקום הקסים אותו,הוא רצה לגעת בכדור הגומי שבראשו,היה בו משהו מאוד שונה מכל הרהיטים והכלים בביתו,הוא סימל כבוד לבית וכולם הרגישו בנוכחותו הוא היה יקר ערך וזה מאוד סיקרן את הילד.
השבמחקשם: ויקה.
ב. לדעתנו האב היה צריך להתאפק, לדבר עם בנו על המעשה שלו ואולי לתת לו עונש לא פיזי (לא לצאת לשחק עם חברים במשך שבוע\ לעשות את מטלות הבית במשך יומיים), לא לנהוג בו באכזריות ולא בדרך כל כך קיצונית.
השבמחקג. לדעתנו האב הגיב באכזריות על שבירת הסרוויס מפני שהוא העניק לסרוויס חשיבות יותר גבוהה מלבני המשפחה, מעשה שבירת הסרוויס ניפץ את כל מה שהסרוויס סימל (כבוד, הערכה), האב הרגיש כאילו עבד קשה והסרוויס היה גמולו וברגע שנשבר הרגיש שעבד קשה לשווא, ושתגמולו נלקח ממנו בחוסר צדק.
ליאור ושיר
א)הילד נמשך לסרוויס בגלל שהוא נראה לו מיוחד ומשעשע, ובמיוחד המכסה.
השבמחקהילד היה סקרן מאוד ותמיד נהנה מהמשחק אף כי ידע שאם ישבור את המכסה אביו יכעס מאוד.
ג) האב ראה בסרוויס כלי חשוב ורב ערך, ומשהוא שלא רואים ומקבלים כל יום.
מבחינת האב אותו סריוויס היה משהוא חשוב וטהור בבית, ובלל שבנו שבר אותו, מילא אותו כעס רב.
-פבל וניקולאי
א) הילד למרות האיסור נגע בסרוויס של אביו מכיוון שהילד נמשך אל הכלי בשל יופיו ובשל היותו משהו יוצא דופק בביתו.
השבמחקדופן*
מחקהיות העימות בין האב לבן, הבן מחליט למרוד בסמכותו של אביו,מערער את סמכותו ויכול להיות שזה קשור לגיל ההתבגרות ולצרכיו כמו למשל תשומת הלב שהילד זקוק לקבל מאביו .
ג) הסרוויס היה התגמול של האב על עבודתו ומאמציו הרבים מאדם זר. ערכו של הסרוויס סימל לאב שיש לו ערך רב, שקודש הקודשים נכנס הבייתה ואם ייפגע, יקרה אסון. כשהסרוויס נשבר הוא הרגיש שהכבוד וההערכה שלו התנפצו ונלקחו ממנו במעין חוסר צדק. אם ניקח לדוגמא משהו שחשוב לנו, כמו למשל טלפון חדשני כמו אייפון ומישהו ישבור אותו, נרגיש שמשהו התנפץ בתוכנו, ונתייחס באכזריות לאותו אדם שגרם לכך. אפשר כנראה להבין את תגובתו של האב. הסרוויס היה באמת חשוב בשבילו.
השבמחקשם: קרין
1. הילד התפתה לגעת בסרוויס בגלל שהוא היה נחשב יקר וזה פיתה אותו. מרוב שהוא היה יקר ויפה הילד התפתה לגעת בו.
השבמחק3. אביו של הילד נהג בו באכזריות בגלל שהסרויס היה נחשב יקר מאוד ושבירתו הייתה נחשבת לאי כבוד מצידו לשכן שנתן להם את הסרויס לכן הוא נהג בו כך
האב הגיב באכזריות מכיוון שכאשר קיבל את הסרוויס חשב שזהו תגמולו על כל עבודתו ומאמציו ובגלל שהסרוויס יוקרתי ובשל יופיו הוא חשב שתגמולו רב , כאשר הילד שבר את הסרוויס זה בעצם ניפץ את כל מה שהסרוויס סימל עבור האב (כבוד, הערכה...) דברים שהאב חיכה להם במשך רב ונלקחו ממנו במעין חוסר צדק לכן הדבר עורר בו עצבים וכעס והוא הגיב באכזריות.
השבמחקהבן עשה מעשה שהתנגד למה שאביו אמר ולמרות שידע שהסרוויס מסמל עבורו כמו משהו קדוש ולמרות הכל ניפץ אותו- הוא מרד בסמוכותו של אביו.
בר ונועה
ג. האב הגיב בדרך קיצונית כלפי שבירת הסרוויס בגלל שהסרוויס היה חשוב וקדוש בחיי האב , הוא סימן לו עולם אחר ובנוסף גם תגמול לעבודה הקשה ולמאמציו , הסרוויס נקלח ממנו באי צדק כך הרגיש האב .
השבמחקהילד מרד בסמכותו של אביו .
בחרתי בשאלה ג':
השבמחקהאב הגיב באכזריות רבה על שבירת הסרוויס מכיוון:
שהסרוויס היה התגמול של האב על עבודתו ומאמציו הרבים מאדם זר. הסרוויס היה יוקרתי ויפה, ובשל זה חשב האב שתגמולו רב. ערכו של הסרוויס בעיני האב היה קדוש, ואם יקרה לו משהו יהיה אסון. הוא הרגיש שהכבוד וההערכה שלו התרסקו ונלקחו ממנו שהוא חיכה להם במשך זמן, בחוסר צדק.
תיקון !!!!!
השבמחקמגיש נועם קבטוב - ט6 .
בחרתי בשאלה ב' .
לדעתי האב לא היה צריך להשתמש בכוח פיזי על מנת להעניש את בנו .
ברור לי, שהאב כעס מאוד כי הסרוויס היה מאוד חשוב ויקר לו . אבל זאת לא הסיבה להשתמש במכות.
את הסרוויס כבר אי אפשר להחזיר, אבל אפשר ללמד את הבן לשמור על דברים בצורה חיובית כמו להסביר לו את חומרת התנהגותו, לתת מטלת בית, לאסור לצאת עם חבריו.
שוהם זילברשטיין:
השבמחקשאלה א.
אני חושב שהילד נכע בסרויס מפני שהייתה לו חשיבות גדולה מאוד בעיניי המשפחה שלו. גם מתואר בסיפור שהסרויס היה מאוד יפה ברור שהילד ירצה לגעת במשהו כל כך יפה.
א. הילד נגע בסרוויס מכיוון שהיה חפץ שמשפחתם קיבלה מהדייר והחפץ היה יוצא דופן משאר החפצים בביתם, ומשום כך הילד התעניין ורצה לבדוק מה מיוחד בו כל כך שהמשפחה שלו מתרגשת מזה.
השבמחק